Ha keresgélni akarsz nálam, itt megteheted:

2012. február 18., szombat

Sószappan egyszerű olajokból rozmaring illattal


Sokat gondolkodtam, hogy felrakjam-e az oldalra ennek a - szerintem - nem túl jól sikerült szappannak a fotóját. Úgy gondolom, 100%-osan megérdemli, hisz  messzemenőkig az egyik legjobb szappan, amit "pályafutásom" alatt volt szerencsém készíteni. Rá valóban igaz a mondás, hogy ronda, de finom! 
Ő az a bizonyos első sószappan, amiről korábban már szó volt, és amikor kikerült a formából, akkor azt hittem, semmi nem lesz belőle: nem elég, hogy nem habzik (nagyon kevés olyan olaj került bele, amely elősegítené a habzását), ráadásul az eredeti recept szerint sertészsírt kellett bele rakjak. No, gondoltam, oda se neki, ilyet még úgysem csináltam! felkiáltással nekiálltam ennek a feladatnak, amiről akkor még nem gondoltam, mi fog kisülni. Ugyan az eredeti rozmaring illatot nem igazán érezni, de vonzereje hihetetlenül kellemesen radírozó, bőrmegújító voltában rejlik; fantasztikusan felpuhítja és selymessé teszi a bőrt.
Nagyon megszerettem! :) Annyira, hogy azóta már kétszer elkészítettem ajándékba, hiszen idő kell neki, míg "bekeményít". Márciustól-júniusig megállás nélkül névnap, születésnap, három ballagás, szóval kellenek az ajándékkosarak. :)
Mostanában mindig őt használom, az arcra különösen jó hatással van: bevizezem az arcomat, majd körkörös, masszírozó mozdulatokkal átdörzsölöm a sószappannal. Ugyanígy használom az egész test radírozásánál is. Én utána le szoktam öblíteni, van aki nem teszi... Megoszlanak a vélemények. Majd törölközővel finom felitatom a rajta maradt nedvességet.
Rólam azt kell tudni, hogy kamaszkoromban sem volt soha problémás, pattanásos a bőröm, de a mitesszerek nem kerültek el, és így, 30 felett is gyakran mutatkoznak. Ez nem feltétlenül jelent betegséget, inkább a test saját méregtelenítési reakciója nyilvánul meg a mitesszer képződésben. Azt tudnunk kell, hogy korunk átka, a stressz, a nem megfelelő étkezés, az elsavasodás, bizonyos "gyógyszerek", stb. mind-mind közrejátszik abban, hogy a bennrekedt méreganyagok bőrünkön keresztül próbálnak meg távozni.
A nagy napraforgó súlya kb. 140 gr (a só miatt), a "gyerekek" kb. 51 gr.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése