Ha keresgélni akarsz nálam, itt megteheted:

2012. július 11., szerda

Aloés-csalános szappan fehér agyaggal


Terveztem néhány új receptet is, ami még kipróbálásra vár, de általában "sejteni" lehet a végeredményt, hiszen nem mindegy mekkora olajmennyiséggel dolgozunk és milyen arányban kerülnek bele az alapanyagok. Ugyan ebből a szappankából már alig van pár darab, de úgy gondoltam, megérdemel egy posztot. Édesanyám régóta "zargat", hogy ugyan már, áldozzak fel egy-két aloé növényt, úgyis olyan sok van belőle. Bevallom, tartottam tőle, ugyanis tudniillik, ha van is egy jól bevált recept, és ugyanúgy csinálunk mindent minden alkalommal, akkor is tud meglepetéseket okozni egy-egy mű, hiszen ebbe sok minden "beleszól": a beszerzési források, hol és milyen körülmények között tartjuk az olajokat, az illóolajok szoba hőmérsékletűek legyenek, ne szárazon kerüljenek bele a növények, hanem áztassuk olajba a felhasználás előtt, a kimondottan égető nyári meleg, a holdfázisok, és végül, de nem utolsósorban maga a felhasznált, új alapanyag, stb. :)
Szóval nagy rábeszélés árán mégiscsak megszületett az első aloésom, amiről azt hittem, nem fog sikerülni, mert nem akart szilárdulni, pedig már imádkozni is elkezdtem. Harmadnapra meggondolta magát, ma pedig már kopogtatni is lehet vele... A nehézségekért valószínűleg kárpótol a kellemesen habzó, krémes szappan. A csalánt ezúttal napraforgóolajba áztattam. Tartalmaz még fehér agyagot, ami kimondottan bőrápoló hatású.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése